Om eXwear
eXwear drivs av Kadfors Sweden AB med organisationsnummer 556909-8998, mer information om bolaget finner du under "om oss".
eXwear kontaktas enklast via e-postadress 
info@exwear.se eller via vårat kontaktformulär, vi försöker alltid att ge svar på support/reklamations-ärenden inom max ett par arbetstimmar men garanterar svar inom 48 timmar (gäller vardagar). 

 

Beställning från eXwear
För att handla hos eXwear måste du vara minst 18 år eller ha tillstånd av målsman/förmyndare.

 

Priser och betalning
Priserna på eXwear anges alltid för kunder inom EU inklusive svensk moms och gäller vid beställning via hemsidan, inga avgifter tillkommer utöver de som framgår när du bekräftar din beställning.
Priserna i fysisk butik kan skilja sig mot priserna på hemsidan, kontakta oss gärna för aktuella butikspriser.

På hemsidan kan du välja att betala på följande sätt:
- Konto/kreditkort (VISA, Mastercard & Maestro), Ingen kostnad tillkommer.
- Direktbetalning via internetbank (Nordea, SEB, Handelsbanken & Swedbank), tjänsten tillhandahålls av Payson, ingen kostnad tillkommer.
- Faktura (14-dagar), tjänsten tillhandahålls av SveaWebPay, faktureringsavgift på upp till 59kr tillkommer. Mer information om fakturaköp hittar du här.
- Delbetalning, dela upp din betalning, tjänsten tillhandahålls av SveaWebPay. En grundavgift påupp till 59kr. tillkommer. Mer information om delbetalning hittar du här.
- Förskottsbetalning, aktuellt köpesumma sättes in på vårat BankGirokonto. Ordern skickas först när pengarna finns på vårat konto (kan ta upp till fem bankdagar), ingen kostnad tillkommer.

Vid beställning mot faktura gäller följande:
Kostnad: upp till 59 kr.
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer alternativt organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. 
Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av eXwear överlåtna till Svea Ekonomi AB
Leverans sker endast till bokföringsadress.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 60:-, samt dröjsmålsränta med 2 %per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Vid beställning mot delbetalning gäller följande:
Svea Ekonomi AB erbjuder Dig att, efter godkänd kreditprövning som sker efter Du fyllt i personuppgifterna i Kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal.
Ett kontoavtal innebär att Du får en kredit som Du kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. 
För varje tillfälle Du betalar till Svea så kan Du disponera motsvarande kreditutrymme som Du amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller.
Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet.
Kredittiden väljer Du genom att kryssa i det alternativ som passar Dig bäst. Du åtar Dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att Du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val Du gjort. Självklart kan Du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.
Om Du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden den lägsta månadsbetalningen att höjas.
Ju kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill Du ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan Du kontakta Svea på telefon 08 - 7352969 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om Du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera Dig separat för de olika köpen. Självklart slipper Du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad.
Om Du inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för Din räkning att betala Ditt inköp hos eXwear.
Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 7352969 för närmare information.
Läs mer om allmänna villkoren på: http://www.sveawebpay.se/?page=delbetala_allmanavillkor
Leverans sker endast till bokföringsadress.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %

 

Leverans

Varor som finns i lager skickas vanligtvis senast första helgfria vardagen efter det att beställningen har lagts och varor som har lagerstatus: "Beställningsvara" skickas inom ca 5-15 dagar. Tänk på att om ni beställer flera varor och en av dem har lagerstatus: Beställningsvara så kommer hela försändelsen att skickas när även denna finns i lager (5-15 dagar), önskar ni få övrig försändelse snabbare så var god och kontakta oss.

Enligt konsumentköpslagen har kunden rätt att häva köpet om leverans inte kunnat ske inom 30-dagar efter det att eXwear mottagit betalning.

eXwear ansvarar för varor som skadas under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Synliga transportskador skall anmälas direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar ni oss på rma@exwear.se (ni kan även använda er av vårat kontaktformulär).

 

Fraktavgift (inom Sverige):

DHL Servicepoint (Ombud) - Paket under 20 kg som inte är skrymmande. För dessa paket är fraktkostnaden 79 kr.
DHL Paket (Hemleverans) - Paket under 30 kg som inte är skrymmande. Fraktkostnaden för dessa paket är 179 kr.

 

Leveranssätt:

Leverans av beställda varor sker normalt med DHL dock äger eXwear rätt att använda andra fraktbolag om detta inte påverkar leveranstiden negativt för kund. 

DHL Servicepoint (Ombud):
Försändelsen anländer till ditt närmsta ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS- eller E-postavisering skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. 
Paketet ska hämtas inom 10 dagar för att förhindra att det går i retur. Mottagaren av paketet måste vara en fysisk person, med ett för- och efternamn, som kan legitimera sig för att hämta ut paketet. 
Detta för att vi ska kunna säkerställa att rätt person hämtar ut paketet. 

DHL Paket (Hemleverans):
Leverans sker till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Inbärning ingår ej. Leverans sker helgfri vardag normalt mellan kl 8-17. Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportföretaget dagarna innan leverans för närmare information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget.

Ej uthämtat paket
Ej utlösta/uthämtade beställningar debiteras med 400 kronor + frakt och ev. postförskottsavgift. Utebliven betalning lämnas till inkasso.



Fel på vara

Om en vara är behäftad med fabrikationsfel eller andra skador vid köp så skall eXwear omedelbart kontaktas för reklamation, man kan således inte använda varan för att senare reklamera varan. T.ex. om man vid mottagandet upptäcker att en söm är dålig men ändå väljer att använda plagget och chansar på att det kommer att hålla så är reklamationsrätten förbrukad. 

Ändring eller annullering av order
Vill du ändra eller annullera en order ska du snarast kontakta oss via e-post på order@exwear.se (ni kan även använda er av vårat kontaktformulär). Ändringar eller annullering kan inte göras efter det att ordern har fått status "Paketering pågår" utan vi hänvisar då till ångerrätten.
Garantisedel om du önskar reklamera en trasig vara finner du här

 

Byte
Vid byte av vara skall retursedel bifogas i försändelsen, denna kan laddas hem här

Vid byte skall eXwear snarast skicka den nya varan, kan eXwear inte leverera den nya varan inom 30-dagar skall eXwear istället återbetala kund.

Returer som skickas till oss utan giltig retursedel kommer inte att behandlas och skickas tillbaka till kund på kundens bekostnad.

Kunden står själv för transport av returnerade varor tillbaka till eXwear, transporten skall för kunds säkerhet ske med försäkrat samt spårbart leveranssätt (t.ex. rekommenderat). Leverans skall ske med posten eller med annan speditör som levererar fram till dörr. Fullständiga villkor finns att läsa på retursedel

 

Ångerrätt
eXwear har 14-dagars ångerperiod från den dagen då varorna mottogs.

För att ångerrätt skall kunna åberopas gäller nedanstående villkor:
- Produkten skall vara i samma skick som när den mottogs.
- Originalförpackningen skall vara oskadd, dvs säljbar.
- Plast/skyddsförpackningar etc. som fanns med vid leveransen måste finnas med vid returneringen.
- Produkten skall vara komplett, detta innebär att alla tillbehör måste returneras.
- Eventuell skyddsfilm får ej ha avlägsnats.

Ångerrätten gäller ej:
- Underkläder.
- Produkter som specialbeställts för kunds räkning (t.ex. namnbroderade produkter).
-Varor som vid ordertillfället varit beställningsvara (för dessa ges endast ett tillgodokvitto). 

Vid åberopande av ångerrätten skall återköpssedel bifogas i returförsändelsen, denna kan laddas hem här.

Returer som skickas till oss utan giltig retursedel kommer inte att behandlas och skickas tillbaka till kund på kundens bekostnad.

Kunden står själv för transport av returnerade varor tillbaka till eXwear, transporten skall för kunds säkerhet ske med försäkrat samt spårbart leveranssätt (t.ex. rekommenderat). Leverans skall ske med posten eller med annan speditör som levererar fram till dörr.

Vid de fall kund åberopat ångerrätten sker återbetalning till kund så snart Amstaffstore fått varorna i retur, dock absolut senast inom 30-dagar.

Observera att fakturan måste betalas för varor beställda mot faktura eller delbetalning även om ångerrätten åberopas, eXwear kommer i efterhand att kreditera kunden för de varor som lämnats tillbaka, frakt, faktureringsavgift etc. återbetalas ej.

 

Garanti
eXwear lämnar ett års garanti mot fabrikationsfel om inte annat anges. Garantin omfattar ej normalt slitage eller handhavandefel.

 

Reklamation
Vid retur av felaktig/trasig produkt skall följande garantisedel bifogas.
GARANTISEDEL

Reklamationer som skickats till oss utan giltig handling kommer inte att behandlas.

Vid godkänd reklamation ersätter vi er för de utlägg ni har haft i samband med frakt till oss. Produkter som skickats till oss som reklamation men som visar sig inte vara behäftad med fel som går under garantin kommer att returneras till kund på dennes bekostnad det är därför viktigt att ni kontaktar oss innan ev. reklamation så att vi kan hjälpa er att utesluta ev. handhavandefel.

Tänk på att emballera varan väl, då du bär ansvaret för transporten till oss.

Observera att fakturan måste betalas för varor beställda mot faktura eller delbetalning även om reklamation åberopas, eXwear kommer i efterhand att kreditera kunden för de varor som reklamerats.

 

Personuppgifter
eXwear ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av köpeavtalet med eXwear samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Amstaffstore. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.

 

Cookies
Våran hemsida använder sig utav cookies för att lagra uppgifter om innehåll i din kundkorg samt övriga uppgifter som krävs för att du skall kunna genomföra ditt köp hos oss, inga uppgifter som inte behövs för din beställning lagras.
Om du inte vill tillåta cookies kan du stänga av denna funktionen i din webbläsare (se manual för respektive webbläsare) men då kommer du inte att kunna genomföra ditt köp hos oss.

 

Reservation för fel
Vi reserverar oss för eventuella fel i priser, lagersaldon samt produktfakta och förbehåller oss rätten att korrigera detta.

 

Force majeure
Amstaffstore reserverar sig mot händelser som eXwear inte har kontroll över som t.ex. naturkatastrofer, krig, myndighetsbeslut och andra tillfällen som påverkar leveranser eller andra överenskommelser.

För dig som undrar mer om E-handel har konsumentverket sammanställt en del nyttig information på deras webbplats. Vi följer distans- och hemförsäljningslagen.